Basisonderwijs

Basisonderwijs

Voor leerlingen uit het basisonderwijs bieden wij twee vormen van begeleiding aan:

  • Small group training (max. 4 leerlingen per groep)
  • Privéles

Small group training

Sommige kinderen kunnen wat hulp gebruiken bij de specifieke onderwerpen die op de basisschool aan bod komen (begrijpend lezen, spelling, rekenen en studievaardigheden). Soms gaat het op school wat te snel of is er wat meer persoonlijke aandacht nodig om die lastige breuken, teksten, tabellen, schema’s, procenten, redactiestommen of andere vragen de baas te worden!

In onze small group training behandelen we alle belangrijke onderdelen per onderwerp.

Per onderwerp hebben wij een programma ontwikkeld dat volledig aansluit op de voortgangstoetsen per jaarlaag. Wij combineren de CITO-vraagstelling en de LVS-vraagstelling met actieve leervormen, leuke opdrachten, stappenplannen en leerstrategieën. Dit betekent dat wij moeilijke onderwerpen op verschillende manier aan bod laten komen zodat het kwartje gaat vallen. Ons uitgangspunt hierbij is: “Vind je iets leuk, dan leer je het vanzelf!”. 

Het kan dus zo zijn dat we breuken aanleren door middel van het spelen van Bingo, aan de hand van kwartet bezig zijn met zinsdelen en met een schoenendoos de woordenschat vergroten. Elke les bevat tevens vragen die overeenkomen met toetsvragen zoals die op LVS-toetsen of op CITO-toetsen voorkomen. Op deze manier leren we kinderen vaardigheden aan, zodat ze grip krijgen op abstracte of moeilijke onderwerpen.

  • 4 leerlingen per groep – veel ruimte voor persoonlijke aandacht.
  • Vaste begeleider – gespecialiseerd in het basisonderwijs.
  • Keuze uit: rekenen, begrijpend lezen & studievaardigheden of werkwoordspelling & taal.
  • 1 uur les per week.
  • Groep 5/6 of groep 7/8.
  • Tussentijds evaluatiegesprek met ouders.
  • Indien gewenst nemen wij contact op met school.

Privéles

In de privéles werken we aan de specifieke onderwerpen die wat meer aandacht nodig hebben. Net als in de intensieve studiebegeleiding gebruiken we veel actieve leervormen, leuke opdrachten, stappenplannen en leerstrategieën om uiteindelijk makkelijker het antwoord te kunnen vinden op (toets)vragen.

  • Vaste begeleider – gespecialiseerd in het basisonderwijs.
  • Onderwerp(en) naar keuze.
  • Één of meerdere uren per week.
  • Groep 4 t/m groep 8.
  • Tussentijds evaluatiegesprek met ouders.
  • Indien gewenst, nemen wij contact op met school.

* Het is ook mogelijk om duolessen bij ons te volgen.

 

parallax werkwijze

CITO-training groep 7/8

Voor leerlingen uit groep 7 en groep 8 bieden wij tevens CITO-trainingen aan. Op ‘deze pagina‘ is meer informatie hierover te vinden.

  • Wat is dit een verschil met vorig jaar! Thuis is het weer relaxed en gezellig. Ik heb een heel ander kind met een prachtig rapport! Na de zomer mag hij gaan afbouwen…

    Barbarella (moeder Tobias, 2 vwo)

  • Ik ging vorig jaar naar SBA in het weekend. Eerst dacht ik dat ik dat echt niet leuk zou vinden. Simcha praatte gelukkig niet alleen over huiswerk, soms kletsten we even over leuke en stomme leraren, ik kon er dan weer even tegenaan!

    Pim, 3 havo.

  • Larissa heeft Philip een aantal maanden in groep 7 begeleid met rekenen, taal en begrijpend lezen. Zij is in staat geweest Philip zijn zelfvertrouwen te laten groeien, regelmatig kwam hij heel trots van school terug met verbluffende resultaten. Door een geduldige aanpak geeft ze het kind het gevoel het zelf te kunnen, dat is haar grote kracht.

    Jacqueline (moeder van Philip, groep 7)

  • Overhoren is met Larissa net zo leuk als spelletjes spelen!

    Philip, groep 8.

  • Het wordt leuk  als je de resultaten ziet die Larissa met  haar directe aanpak  behaalt. Mijn zoon wordt zelfs enthousiast als je over huiswerk praat. Met haar vriendelijke en open communicatie dwingt ze een vanzelfsprekendheid af die aanzet tot leergierigheid.

    Marc (vader Vince, 1 havo)

  • Voor sommige leerlingen is het fijn wanneer het leren op school en thuis niet lukt, een tijdje studiebegeleiding te volgen om het zelfvertrouwen in hun eigen presteren weer terug te krijgen. Een andere omgeving, een andere benadering en een ander gezicht kan een kind goed doen. Larissa van SBA is een jonge vrouw met een brede kennis van alle schoolvakken. Ze voelt goed aan hoe ze een leerling kan helpen met zijn of haar problemen van de lesstof. Individuele hulp is soms net dat ene zetje dat een kind nodig heeft.

    Saskia de Gruijter, docente & mentor Hermann Wesselink College

  • Nadat ik alleen maar anderhalven, drieën en vijven had gehaald voor wiskunde, haalde ik na vier keer oefenen met Larissa meteen een negen! Wiskunde wordt zelfs iets leuker nu ik de opgaven begrijp!

    Iris, 2 havo.

  • Larissa heeft dit jaar mijn dochter van 14 jaar, 2 atheneum, begeleid. Dit bevalt mij goed. Larissa heeft een aanpak die gebaseerd is op meer dan alleen lessen overhoren, zij leert mijn dochter echt studeren. Leren leren is belangrijker dan de stof overhoren.  De aanpak?
Mijn dochter maakt huiswerkschema's zodat ze overzicht krijgt over het te maken huiswerk. Ook leert ze het principe dat de stof drie tot vier keer moet worden doorgenomen.  Een goede planning vormt hiervan de basis. Daarnaast leert ze uittreksels maken en ook de moderne variant ' mind-mappen' komt aan bod. Josephine krijgt studievaardigheden aangeleerd die gedurende de hele studietijd van pas komen.
Larissa heeft een positieve manier van benaderen, maar stelt ook eisen, en terecht. Per huiswerkles wordt overlegd wat er wordt gedaan. Natuurlijk wordt ook gecheckt of de stof ' erin zit'. Gezamenlijk kijken ze op Magister hoe ze er voor staat. Mijn kind is nu veel bewuster bezig met haar school. Wij zijn zeer tevreden!.

    Liesbeth (moeder Josephine, 2 atheneum)

  • Bij SBA heb ik leren plannen en mindmaps leren maken, dit zijn een soort samenvattingen waarbij je je creativiteit gebruikt door middel van tekeningetjes. Ik ben erg blij dat Larissa mij helpt met leren, ik heb nu controle over mijn cijfers.

    Josphine, 2 atheneum.